Acte Necesare pentru Realizarea Cadastrului si Intabularii
Pentru realizarea documentatiei de cadastru si intabulare aveti nevoie de urmatoarele acte:
- Actele de proprietate ale imobilului :
Contract de Vanzare-Cumparare, Proces Verbal de Predare-Primire si Dovada Achitarii Integrale in cazul in care imobilul a fost cumparat de la stat, Sentinta Civila, Certificat de Mostenitor, Act de donatie,etc. - in doua copii din care una legalizata - Certificat Fiscal pentru Cadastru si Intabulare obtinut de la Administratia Financiara
- Acte de indentitate ale proprietarului/proprietarilor - in doua copii
- Cerere tip completata si semnata de proprietar – pusa la dispozitie de expertul autorizat
- Declaratie privind limitele proprietatii pentru care se executa masuratorile – pusa la dispozitie de expertul autorizat
- Cerere de inregistrare in Cartea Funciara - pusa la dispozitie de expertul autorizat
CE TREBUIE SA STITI DESPRE CARTEA FUNCIARA
Legea
nr.7/1996 a cadastrului si a publicitatii imobiliare este reglementata
prin Ordinul Ministerului de Jusitie nr.2371/1997 privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a birourilor de carte
funciara ale judecatoriilor.
Potrivit acestei legi,
fiecarui imobil i se va atribui un numar cadastral pe baza caruia se va
face in viitor identificarea lui. Orice intabulare a unui contract de
vanzare-cumparare trebuie precedata de deschiderea Cartii funciare.
Deschiderea
cartii funciare nu este conditionata de vanzarea imobilului, dar se
realizeaza cel mai adesea in aceste situatii, iar atribuirea numarului
cadastral se face in baza uni dosar intocmit de catre experti
autorizati.
Stiati ca lucrarea de cadastru se poate efectua in regim de urgenta ?
Furnizarea
in regim de urgenta presupune, pe langa plata tarifelor pentru
furnizarea serviciilor la termen si plata unui serviciu suplimentar, al
carei cuantum este de patru ori valoarea tarifului normal. Solicitarea
pentru solutionarea unei cereri in regim de urgenta, se poate face numai
in momentul inregistrarii acesteia in Registrul General de Intrare.
Dovada achitarii tarifului pentru solutionarea unei cereri in regim de
urgenta se ataseaza la dosar.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu